Istodor de sfirsit de saptamina: ponturi, socuri, aventuri

Categorii: Budapesta, Cite-n luna si pe pamint

• Da, aşa a numit,  ”Bucreş arătare”, ”Bucureşti airport”, unguroaica de megafon din aeroportul Budapesta. Am plecat la 17,55 din Budapesta. Taximetristul budapestan m-a lăsat la un Terminal de Malev, unde era arhiplin, dar nu era destinaţia Bucureşti. Am mai mers 2 minute şi am dat de terminalul pentru zboruri de mai mic protocol.
  • Vameşii, puţini, m-au purecat, m-au descălţat, m-au dezbrăcat, m-au scotocit prin rucsac. Şi era o coadă bine formată. Am pierdut gură-cască ochii prin freeshop din care am luat veşnicul Unicum, eterna Toblerone şi prea cuviosul ou Kinder ş-apoi am ajuns în ultima clipă la avion. Era “last call” şi era cît pe aici să ajung celebru să mă dea în megafon. Avionul era vechi, pîrîia din încheieturi, elicea chiar bătea cu zgomot intrînd spre România. N-avea displayuri aşa că stiuardesele au început să spargă aerul cu măsurile de siguranţă. La dus displayurile făceau totul.
  • Stewardesele erau vechi ca avionul, dar cu mult mai eficiente. Alune puţine, suc mic, ceai de două sorbituri. Aterizarea bună. Vineri, avionul “nou”, cu stewardese tinere, dar care m-a zdrăngănit din toate încheieturile la aterizare. Un cuvînt despre cum turuie aviatorii şi stewardesele în microfoane. Turuie. Aşa că nu-nţelegi nimic. Ori engleză, ori maghiară, totundrac.
  • Agăţat de minunaţii taximetrişti cu kilometrul cît tona de banane, am optat pentru cursa de autobuz spre Bucureşti. Doar că m-a înfrigurat fata de la casă, gata-gata pe plecare. După mine, două japoneze erau uluite că nu pot lua cartelă, cred că au făcut blatul. Drumul “linie” pînă la Unirea, cu uşoară întîrziere la Băneasa. “Curat, ca-n palmă” drumul.
  • Dar Bucreş arătare m-a spăimat, scuipat, scandalizat la Unirea, unde, căutînd un taxi aud dementa întrebare: “Unde mergi, frate?”. Protagonişti taximetrişti de firmă DArcy. Incredibil, şomau, dar să se mişte din loc, nu, nu le plăcea. Vroiau ZARVA. Urletul meu, odihna ungurească.

Pe scurt, am ajuns în Bucreş Arătare. Mîine am destule poveşti despre Budapesta:

Mîncarea şi băuta de la “Firkasz-ziaristii începători”, cu tot cu un interviu luat pianistului.

Mîncarea şi băuta de azi de la Pierrot cafe, cu minunata Trilogie a pateului de gîscă.

Ehei, Budapesta feţelor de om

Ratingul Budapestei, endorfinele oraşului date de uichendist.ro

Interviu cu Ştefan Pop, un bucureştean stabilit la Budapesta (dacă reuşesc să-i iau interviul, dat fiind faptul că nu ne-am văzut, dar a acceptat pe email întrebările mele).

Taguri , , , , , , , , , , .
Aboneaza-te la feed-ul RSS sau citeste articole similare din lista de mai jos (daca exista).

4 comentarii

1. Comentariu scris de minos
    Publicat la data de 9.11.2009, ora 9:39 am

Totusi nu inteleg ce ai vrut sa spui cu articolul asta. Cam slabut.

2. Comentariu scris de istodor
    Publicat la data de 9.11.2009, ora 10:22 am

totusi, nu-i nevoie sa spui mereu ceva, e simplu sa transmiti o stare. sa comunici, nu sa faci teorii. e misto sa comunici pursisimplu, uneori, nu simti nevoia?

3. Comentariu scris de miurel
    Publicat la data de 9.11.2009, ora 10:36 am

Eugene, am retrait emotiile Budapestei mele atunci cand te pregateai de plecare.Acum astept postari/impresii mai consistente.
    De exemplu eu am plecat anul trecut la Budapesta cu teama ca o sa-mi ia ungurii gatu.Nici vorba. Anul acesta a fost altceva. Una peste alta mi-a placut totul, inclusiv “prietenia lor” si modul extrem de civilizat in care se poarta cu oricine e dispus sa cheltuie HUF la ei.
    M-am simtit Ok la unguri si mi-a parut rau ca nu am stat decat cate 3 zile.
    Mai povesteste prietene,sa-mi amintesc.

4. Comentariu scris de istodor
    Publicat la data de 9.11.2009, ora 10:57 am

in juma de ora vin cu filme, arome, lume budapestane

Trackbacks

Lasa un comentariu

La 220

Aboneaza-te la RSSFii la curent! E gratis! Aboneaza-te prin RSS si citeste articolele in feedreader imediat dupa publicare.

Pub

Comentarii recente

Uichendist pe Twitter

No public Twitter messages.

Youtube, eu tube, noi tube