Istodor de sfirsit de saptamina: ponturi, socuri, aventuri

Categorii: Budapesta, Omul. Interviu

ice-cream-cones[1]Intimplari de calatorie. Marca Radu Paraschivescu, scriitor si editor Humanitas:

• La Faro, în buza Atlanticului, aproape că mi-a aterizat un homeless în farfurie

Mă înfrupt din stradă, trotuar, chioşc si bodegă. Am văzut câţiva homeless în Zürich, dacă poţi crede. După cerşetori nu trebuie să mă uit. La Faro, în buza Atlanticului, aproape că mi-a aterizat unul în farfurie. La Frankfurt am intrat din nimereală pe strada bordelurilor şi am fost somat după cinci metri: „Hallo, schatzi!” Am avut un sprint foarte puţin sexual, mai ales că mătuşa agita primejdios o seringă.

• Fac cadou dulciuri

În ultima vreme mi-am notat cheltuielile, ca să văd cât consum zilnic şi să mă ordonez cumva, dar nu din hagitudosism. Nu sunt zgârcit – cât am, atâta cheltuiesc. Mă întorc de fiecare dată cu buzunarele pe dos. Şi fac cadouri cu nemiluita, mai ales dulciuri. Ce n-am voie eu împart altora. De obicei, când mă uit la bani e tardiv: nu mai sunt acolo.

• Pasiune pentru apartamente inchiriate

Întotdeauna aleg de pe net. Nu m-am păcălit niciodată. Mă rog, sunt membru cu drepturi consultative în cuplu, nu decid eu. Am o soţie avizată şi dibace. Şi am făcut o pasiune pentru apartamentele închiriate. Sunt de două-trei ori mai mari decât camerele de hotel, se prezintă frumos şi sunt binişor mai ieftine decât hotelul. I-am trimis şi pe alţii în locuri unde-am fost şi nu le-a părut rău. Alteori i-am luat cu noi şi le-a plăcut.

• Peşte-spadă à la Setubalense

Nu caut restaurante în Fodor’s sau în alte ghiduri. Am făcut o singură excepţie: restaurantul Due di Cope din Verona. A meritat, e un loc de perfectă convivialitate, cu mâncare gustoasă. În rest, la inspiraţie. În Praga am luat o plasă crâncenă, dar mi-a trecut – oraşul nu merită să te superi pe nimic din ceea ce conţine. Dintre amintirile culinare vehemente: o supă de ceapă cu pâine prăjită la Florenţa, un peşte-spadă à la Setubalense (mâncat la Peniche, oraş-staţiune unde biserica e lângă sediul Partidului Comunist), un maialino con patate al forno (purceluş de lapte, ce atâta fandoseli!) la Tempio di Mecenate din Roma, un gulaş năprasnic şi o pulpă de raţă cu piure şi intarsii de boia iute, la graniţa dintre Ungaria şi Austria. Am găsit acolo un restaurant de autostradă cum nu credeam că există. Se cheamă Paprika Csarda, are un meniu cât cartea de telefon, e bun-bun-bun şi încurajator de ieftin (2 persoane, meniu complet şi generos la 20 de euro în total). Peste toate, un millefeuilles dintr-o cofetărie din Aix-en-Provence, în faţa căruia am lăcrimat orgasmic. Incomparabil.

• Suvenir? O carte

Nu am voluptăţi achizitive, nu-mi surâd suvenirele, nu iau magneţi sau halbe. Dar am grijă să-mi cumpăr din fiecare loc o carte-album care să vorbească rotund despre locul respectiv.

• Inghetata, vara si iarna

Ohoho, cum să nu. Îngheţată? Şi iarna. Am un loc favorit: gelateria Ornelli de pe Via Merulana din Roma. Au un sortiment care se cheamă „bacio” (sărut) şi scoate papilele din minţi. I-am cerut fetei „un grande bacio per me” şi s-a făcut că sare tejgheaua la mine. Praga, Siena şi Roma au îngheţate fabuloase, prăjiturile şi spumele din Provence sunt de fabricaţie categoric divină, iar despre cofetăriile din Viena (Demler, Gerstner, Hofburg, Aida etc.) pot conferenţia fără power point, dar cu exemple, ore în şir. Da, mănânc îngheţată pe stradă cu încântări şi gesturi de copil mic. Şi ai grijă, stai de vorbă cu un diabetic.

Taguri , , , , , , , , , , , , , .
Aboneaza-te la feed-ul RSS sau citeste articole similare din lista de mai jos (daca exista).

Un raspuns

1. Comentariu scris de Mihai
    Publicat la data de 15.12.2009, ora 1:02 pm

He he,

Paprika e renumit. E “pit stop” pentru oricine se duce catre Austria/Germania (daca pleci pe la 5 dimineata din Bucuresti ajungi acolo pana in 8 seara cand iti anuleaza rezervarea :D ). Portii mari, au un Cordon Blue de curcan delicios.

Trackbacks

Lasa un comentariu

La 220

Aboneaza-te la RSSFii la curent! E gratis! Aboneaza-te prin RSS si citeste articolele in feedreader imediat dupa publicare.

Pub

Comentarii recente

Uichendist pe Twitter

No public Twitter messages.

Youtube, eu tube, noi tube