Istodor de sfirsit de saptamina: ponturi, socuri, aventuri

Categorii: Aici plecam de-acasa

Ma gindesc ca n-ar fi rau sa facem o harta a locurilor pe unde se intirzie rau in tara asta. In vara asta. Va spun eu: n-o sa va avertizeze nimeni-nimeni ca se intirzie. Si am intrebat si-n Brasov la ghiseu si in Constanta. Niciuna dintre ghiseritze n-au scos un cuvint. Asa ca e bine sa stiti de pe uichendist.ro

Ion, spunea ieri: 307 km- 6ore 22min – recordul acesta il detine acceleratul timisoara – sibiu

Anita, tot ieri: 11 ore 20min pt 600 si un pic de km. Bucuresti – Arad.

Eu vorbeam de drumul Bucuresti-Brasov, Brasov-Bucuresti pe unde se intirzie 1 ora, o ora jumatate-doua-trei.

Si tot eu pomeneam de doua-trei-patru ore Bucuresti-Constanta-Bucuresti.

Taguri , , , , , .
Aboneaza-te la feed-ul RSS sau citeste articole similare din lista de mai jos (daca exista).

11 comentarii

  1. Comentariu scris de mirela
    Publicat la data de 22.5.2010, ora 8:31 am

    Vara trecuta, A1745 Bucuresti-Cluj , vreo 490 Km , 11 ore in loc de 9 ore cat scrie in mersul trenurilor. La intoarcere, de fiecare data, cu acceleratul sau cu intercity, cel putin o ora intarziere. Pe unde ? Intre Campina si Ploiesti.

  2. Comentariu scris de anamaria
    Publicat la data de 22.5.2010, ora 10:06 am

    …si distanta brasov-oradea pare sa creasca an dupa an, asta nici nu se mai pune! uneori insa ti se serveste si o cireasa pe tort. mi s-a intamplat de mai multe ori ca intercityul (deja intarziat cu minim 50 de minute!) sa stea in drum o ora-doua, ca sa schimbe locomotiva (noroc ca nu pe votca…dupa vorba unui vechi banc depre feroviarii sovietici! ;o). intr-una din datile astea, colac peste pupaza, la oradea se desfasura “olimpiada mecanicilor de locomotiva”.

  3. Comentariu scris de Denisa
    Publicat la data de 22.5.2010, ora 11:31 am

    Bucuresti-Constanta e crima. Teoretic faci cu trenu’ 4 ore (prea mult!!) dar in cele mai multe cazuri se ajunge la 4 h 30min. Toate astea cind nu e vara. Vara eu am renuntat sa mai fac drumu’ asta cu trenu’ pentru ca bataia de joc e la ea acasa, acum un an cred ca am facut si mai mult de 6 ore. Deci nu circulati vara cu trenu’ Buc-Cta. Never! Ever!
    Tot din ciclu’ “intarzieri imbecile”, cel mai misto e cind trenu’ asteapta nush ce legatura. De exemplu acum vreo 2 luni cred, m-am urcat intr-un rapid de 7 seara din Buc inspre Cta, care a plecat din gara dupa 2 (DOUA) ore pt ca astepta nush ce tren de la Satu Mare care avea intarziere. No comment… bataie de joc e prea putin spus…

  4. Comentariu scris de Catutzi
    Publicat la data de 22.5.2010, ora 11:35 am

    4ianuarie 2007 am stat 8 ore!!! in chitila pe motiv ca au inghetat macazele in gara de nord.
    8 ore!!! pe bilet scria ploiesti-bucuresti 40min.
    BEAT THAT!

  5. Comentariu scris de istodor
    Publicat la data de 22.5.2010, ora 11:52 am

    da, da si cel mai misto e cind iti spune conductorul: de ce n-ati luat cursa auto?
    eu cred ca asfaltata linia cefere si bagate niste autobuze ar eficientiza total sncfr.
    a, sa nu mai spun de vara ce vine. am auzit un motiv poetic: se largesc sinele de la soare.

  6. Comentariu scris de Erwin
    Publicat la data de 22.5.2010, ora 2:19 pm

    Berceanu si guvernul prin bugetul de stat n-au dat niciun leu la infrastructura de ani de zile, nu s-au putut face nici reparatii curente, nici capitale. Siguranta circulatiei obliga la reducerea vitezei pe tronsoanele necorespunzatoare, care se inmultesc pe zi ce trece. Degeaba se intocmesc situatii si studii cu aceste probleme, pentru ca nu exista buget pentru rezolvarea lor. Banii care se strang de la marfa si calatori abia ajung pentru reparatiile accidentale, care se fac cu materiale recuperate!

    Linia Timisoara-Bucuresti, intrerupta de cateva luni de o alunecare de teren in zona Drobeta-Tr.Severin va fi reparata la pastele cailor, asa ca s-au adaugat 2,5h la calatorie, fara intarzierile obisnuite. Abia se fac studii de fezabilitate si se cheltuie bani aiurea pana se hotarasc cine si cum sa faca lucrarea, care ar fi trebuit sa fie gata demult.

  7. Comentariu scris de alex
    Publicat la data de 22.5.2010, ora 8:24 pm

    @Erwin: Poate ne explici si noua (ca vad ca le stii pe toate) cum naiba o companie care are monopol la transportul pe cale ferata nu reuseste sa scoata profit intr-o tara fara sosele ca lumea?
    De ce i-ar trebui CFR-ului bani de la buget? Ce, e organizatie non profit?
    Cum de incasarile nu ajung pentru reparatii dar in acelasi timp nu ajung nici pentru vagoane decente nici pentru renovarea garilor nici pentru nimic? Calatoria pe cale ferata e la fel de scumpa ca si cea cu masina personala deja.
    Ba, mai mult, eu in august cand, probabil, o sa dau o tura pe litoralul romanesc o sa merg cu avionul pentru ca renteaza fata de calea ferata desi sunt doar vreo 600km.
    Faci pariu ca, daca statul roman o sa faca cu CFR-ul caum a facut si cu Rom Telecom-ul, adica o sa lase libera concurenta sa se desfasoare nestingherita CFR-ul privatizat o sa devina brusc rentabil iar banii o sa ajunga pentru de toate?

  8. Comentariu scris de Cristi
    Publicat la data de 24.5.2010, ora 11:49 am

    Apropo de intarzierile cu trenul la drumul spre mare: http://cumasina.net/pub/cumasinalamare.html

  9. Comentariu scris de Erwin
    Publicat la data de 24.5.2010, ora 11:18 pm

    Păi simplu! CFR este un obiectiv strategic şi infrastructura feroviară ca şi în alte ţări ar trebui să fie prioritară între investiţiile pe care le face statul. Costurile de întreţinere au devenit foarte mari pentru că a fost lăsată de izbelişte, probabil tocmai cu scopul de a se privatiza cât mai ieftin. Apoi, staff-ul de conducere se roteşte în funcţie de cine e la putere, la fel ca la multe alte întreprinderi sau regii de stat sau controlate de stat, ajung să conducă oameni incompetenţi şi rău intenţionaţi. Ca şi alte companii de stat, sunt acolo ca să căpuşeze, dar spre deosebire de altele, la CFR nu s-au dat deloc bani, deşi modernizarea era imperios necesară. Cu mult mai puţini bani decât a mâncat autostrada Bechtel şi compania (Berceanu şi clica). Cei care l-au pus pe butuci sunt liberi şi probabil se vor întoarce din exil ca să-l cumpere…

  10. Comentariu scris de alex
    Publicat la data de 25.5.2010, ora 12:54 pm

    @Erwin: Strategic sau nu, intrebarea mea era unde se duc banii pe biletele cumparate de calatori a preturi de-a dreptul exorbitante. CFR-ul n-ar trebui sa depinda de stat, cel putin asta e parerea mea. E o societate comerciala care ar trebui sa aduca profit. Si la cat e de mare, profitul (chiar daca e mai modest) ar trebui sa permita autofinantarea.
    Cine a lasat CFR-ul de izbeliste? Era in grija exclusiva a lui Berceanu sau a lui Base? Indivizi ca Necolaiciuc sau managementul de rangul 2 n-au avut nici o contributie? Mai mult, sindicatele din CFR n-au tras alarma ca li se duce firma pe apa sambetei? N-au aratat cu degetul catre persoanele vinovate?

    MIe mi se pare ca la starea actuala a CFR-ului au contribuit si functionarii acri carora li s-a rupt de soarta firmei atata timp cat ei isi incasau salariile, si “nasii” de pe tren care incasau spaga de la blatisti (liniile de navetisti sunt niste gauri negre a capitolul incasari) si toti incompetentii alesi pe pile si licitatiile paguboase pe care tot angajatii CFR le organizau.

    Degeaba plangi de mila ceferistilor, ei si-au facut-o cu mana lor. Ar trebui sa se acorde licente pentru transportul feroviar asa cum s-a mai facut si cu alte monopoluri de stat. Sa fie 2-3 companii private care sa urmareasca profitul. Si ceferistii sa-si ia salariile in functie de cat de bine isi fac treaba nu in functie de cum isi organizaeaza mai bine lupta sindicala.

  11. Comentariu scris de Alienor
    Publicat la data de 28.5.2010, ora 9:19 pm

    update:) trenul spre/dinspre Drobeta circula bine acum. Dar gara inca nu exista.. E un imens santier despartit de drumul principal printr-un parc, care noaptea e pustiu, inecat in bezna si sinistru.. traversandu-l, si cel mai razvratit ateu isi aduce aminte tatal nostru.. Ajuns in sfirsit, traumatizat, la poarta santierului, cu amabilul concurs al paznicilor poti incerca sa scurtezi drumul catre sinele de tren prin santier. Adica .. cu o mana sa sari gardul inalt de tabla, cu cealalta sa-ti tii distonocalmul si bagajele, iar cu a treia sa cauti ceva de mincare, intrucit te intimpina un grup de catei… nevinovati, dar flamanzi si cu simtzul pazei :) Eu cu o ciocolata am scapat, mi-au si fluturat 4 cozi vesele. Drum bun !

Trackbacks

  1. Va fi nasol (6-7)! « voxpublica | Platforma de comentarii, bloguri si opinii REALITATEA.NET
    22 May 2010
  2. Va fi nasol (6-7)! | e-Opinii.ro | doar opinii... atât! | by George Fedorovici
    22 May 2010

Lasa un comentariu


La 220

Aboneaza-te la RSSFii la curent! E gratis! Aboneaza-te prin RSS si citeste articolele in feedreader imediat dupa publicare.

Pub

Comentarii recente

Uichendist pe Twitter

No public Twitter messages.

Youtube, eu tube, noi tube