Istodor de sfirsit de saptamina: ponturi, socuri, aventuri

Categorii: Aici plecam de-acasa, africa de sud

Uraaaa! George si Catalin ne duc in Africa de Sud. Dintre voi cine a mai fost pe tarimul zeului fotbal din iunie-iulie 2010?

GEORGE: destul de nesigur, bere din Namibia, rechini
– Cum este acolo: destul de nesigur. Inainte sa plecam ne-am interesat care-i treaba pe acolo. Am gasit un fost bursier care ne-a povestit ce-i de vazut,ce-i de facut, unde putem merge, unde nu este sigur sa mergem neinsotiti etc. O mica patanie … in ziua in care am plecat am iesit putin in jurul hotelului, am stat chiar in Greenmarket Square, sa cumparam diverse chestii de adus acasa. Cum am cheltuit mai mult decat planificasem si nu prea mai aveam bani de taxi pana la aeroport, am intrat la o banca din zona (bancomatele la ei sunt numai in interior, nu gasesti bancomate pe strada, ca la noi) am scos bani si ne-a intors la hotel. Cand am intrat in holul hotelului (la intrarea in hotel se “zambea” la camera … si receptionerul debloca usa) odata cu noi a intrat un tip extrem de agitat … venea in fuga chiar de la banca unde fusesem noi pentru ca … tocmai intrasera cativa tipi inarmati sa o jefuiasca In rest, in afara de nesiguranta … curat, grija deosebita fata de turisti, totul facut sa te simti bine si sa scoti banu’ din buzunar. Noi am fost in August, la ei e extrasezon si preturile erau comparabile cu cele din Bucuresti (cazare si mancare).
– Ce am mancat/baut: de toate Au bere buna, mai ales cea adusa din Namibia (nemtii sa traiasca, ca le-au facut fabrici pe vremea cand erau colonie germana) dar nu se poate compara cu vinurile. Din bautor de bere am devenit bautor de vin, dupa aceasta vizita (nu “profesionist” … da’ decat un bax de bere, mai bine o sticla de vin ceva mai bun). Nu pot spune ca am venit de acolo cu o preferinta culinara … desi am mancat de toate: crocodil, tot felul de antilope, porci salbatici, strut etc.
– Cum sunt oamenii: primitori, in general, constienti de faptul ca multi dintre ei traiesc de pe urma turistilor. Pe de alta parte, daca te pot frige … o fac fara nici un regret (nu ca pe alte meleaguri ar fi altfel). Marea majoritate vorbesc engleza, desi si aici e de povestit: ce cu “radacini” englezesti au un accent asemanator cu cel din Anglia … greu de inteles la inceput, cei cu radacini olandeze sunt cel mai usor de inteles dar cel mai groaznic accent il au “nativii”.
– Somnul: Hotel Tudor ( http://www.tudorhotel.co.za ), chiar in Greenmarket Square si relativ aproape de tot ce-i important in Capetown. Servicii bune, preturi rezonabile (in jur de 55E/noapte dubla cu mic dejun), personal vorbitor de engleza si … sa nu uit … una dintre receptionere mare fan a lui Dan Petrescu

Gata cu intrebarile … acum “compunere libera”. Noi am fost acolo la o conferinta, organizata de guvernul lor si din cauza asta este posibil ca programul nostru (inclusiv cel turistic) sa fie peste ceea ce se gaseste in mod normal, desi ma indoiesc. Nu am fost lasati din mana decat 2 zile, in rest aveam program bine stabilit. Cu toate acestea am reusit sa ne plimbam in zona veche a orasului pe jos (ziua), am intrat in mall-uri etc. O impresie deosebita mi-a facut V&A Waterfront unde poti pierde 2 zile fara sa mergi de 2 ori in acelasi loc si fara sa mananci la acelasi tip de restaurant Practic acolo este o zona de cateva hectare plina de mall-uri si restaurante. Tot aici este si acvariul, impresionant (au 3 rechini intr-un bazin de sticla de cca 2000 mc pe care-i hranesc in cadrul unui “spectacol” … 3 scafandri intra cu carnea in bazin si le dau sa manance… brrrr) … chiar mai impresionant decat cel din Beijing (vazut luna trecuta, impresie proaspata), desi acesta din urma este mai mare.
Mentalitatea oamenilor este diferita de ceea ce suntem noi obisnuiti. In prima zi de excursii am avut un ghid neamt (nascut in Namibia, crescut in RFG si intors in Africa de Sud dupa ‘94) care ne-a cam pus la curent cu tot ce misca pe acolo. Cel mai surprinzator raspuns l-am primit cand l-am intrebat … ce le trebuie atata infrastrusctura turistica, in conditiile in care au aur, platina, diamante etc. de n-au ce face cu ele. Raspunsul lui a fost tot o intrebare … si ce faceam cu 10 mil. de someri ??? Pur si simplu ei au dezvoltat turismul ca masura de protectie sociala … ne-a vorbit o juma’ de ora numai despre asta. Tot el ne povestea ca cei cu ceva mai multi bani, in loc sa isi tunda singuri gazonul mai bine angajeaza un amarat care in seara aia va avea ce manca si nu va fi pe strada la dat in cap.

CATALIN: Africa in ianuarie, Africa nuntii
Anul acesta am fost in Africa de Sud, in ultimele 2 saptamani din ianuarie.
Am fost placut impresionat de tot ce am vazut acolo, si mai ales de faptul ca m-am simtit tot timpul in siguranta! Stiu ca pare incredibil, insa asa am fost. Spre deosebire de George, nu am stat la hotel in oras, ci la un B&B langa Cape Town, in zona Stellenbosh, intr-o ferma viticola la 30 km de Cape Town. De la aeroport am inchiriat o masina si cel mai greu a fost pana mi-am invins frica de a conduce pe stanga… iti ia cam o zi pana de obisnuiesti…
Ferma este un vis. Sunt multe in acea zona. Nu mai tin exact minte cat era camera pe nopte, dar sigur sub 50 de euro, mic dejun inclus. Intr-un peisaj de vis, bineinteles, si in conditii de siguranta absoluta. Nu am vazut un gard la acea ferma… am ramas mirat de asta, dar aveau caini de paza si cred ca nu sunt probleme acolo.
Am fost acolo la o nunta a unei prietene, si am primit sfaturi unde sa mergem. Sunt multe locuri de vizitat: waterfront area in Cape Town e un must, la fel cu Capul Bunei Speranta, Cap Point, Table Mountain. Fiind intr-o zona vitcola, vinuri sunt peste tot, si de o calitate extraordinara. Sunt un mare amator de vin, si fara sa gresesc apreciez ca cele din Africa de Sud sunt unele din cele mai bune din lume! La toate fermele viticole din zona poti merge sa le degusti productia.
Dupa nunta am plecat mai departe, pe Garden Route, pe coasta, stand peste noapte in B&B. Am inotat in Oceanul Indian in Ianuarie! Apa nu foarte calda dar mergea. In schimb, cativa km mai spre dreapta, in Oceanul Atlantic… brr , iti taie picioarele…
Cert este ca o sa ma intorc in Africa de Sud, este o tara atat de frumoasa. Am umblat ceva in lumea asta, si credeti-ma ca am ramas fermecat de ce am vazut… Recomand fara nici o ezitare, insa doar Cape Town-ul. Nu am auzit lucruri bune despre Johannesburg sau Durban, asa ca nu cred ca am sa ajung acolo…
Toate cele bune va doresc si… vant bun!

Taguri , , , , , , .
Aboneaza-te la feed-ul RSS sau citeste articole similare din lista de mai jos (daca exista).

Lasa un comentariu

La 220

Aboneaza-te la RSSFii la curent! E gratis! Aboneaza-te prin RSS si citeste articolele in feedreader imediat dupa publicare.

Pub

Comentarii recente

Uichendist pe Twitter

No public Twitter messages.

Youtube, eu tube, noi tube